Renbergsvattnet's bondgård

Idag på förmiddagen åkte jag och min klass ut till Renbergsvattnet för att hälsa på på Renbergsvattnet's bondgård. Det luktade inte gott..Haha!
Vi fick höra lite allt möjligt. Bl.a hur det är att driva ett eget företag, hur många timmar han jobbar i veckan, o.s.v.
Vi fick träffa alla kor, och även kalvarna. Det var ingen kalv som var "nyfödd" så det var lite tråkigt... Men det fanns några stycken som var mellan 2 och 6 (tror jag det var) veckor gamla. Riktigt gulliga faktiskt! ❤

När vi var klara där åkte vi tillbaka till skolan för att käka lunch, INGEN från min klass luktade gott... Alla luktade "bondgård", HAHA!

Vi hade ganska lång lunch rast så dom flesta gick över till slöjden för att göra klart lite arbeten i med att vår sista riktiga slöjdlektion var i fredags..Synd! :/

Vi samlades i vår korridor 12:30 för att tillsammans gå till nästa företag som var "Systemglas", det var absolut inget intressant företag! HAHA! 😂 
Man hörde inget för det var sånt himla oväsen...

Vi var klara där 13:25 ungefär och då fick vi sluta för dagen. Riktigt skönt att sluta 13:30, när vi egentligen skulle sluta 15:40!❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback